top of page
1500x500.jpeg

Content

Al op de middelbare school pakte ik iedere gelegenheid aan om van een half idee een video of overdreven presentatie te maken. Maar de uitbraak van de coronapandemie veranderde alles voor me. Alle evenementen die ik nog in mijn agenda had staan werden geannuleerd. Van m'n laatste centen kocht ik een groen doek en een nieuwe lens voor mijn spiegelreflexcamera. Filmpjes maken.

Tegenwoordig maak als hobby video's voor op het internet. En die kun je tegenkomen op TikTok, of YouTube, of Dumpert of op deze website. Met name op TikTok kun je onderstaande nonsens tegenkomen. Want die maak ik nog steeds, hier in mijn eigen geïmproviseerde tv-studio (annex slaapkamer) in Amsterdam.


Kijk, een influencer ben ik niet. Daarvoor zou ik cafeïneshapoo moeten aanraden, in ruil voor geld. Dat ga ik niet doen. Maar de content die ik maak, maak ik soms wel in opdracht. Hoewel ik dus geen video's ga maken gesponsord door cafeïnechampoomerk, ga ik wel samenwerkingen aan met partijen die voor goede content willen betalen of een platform bieden aan makers met nieuwe ideeën.
 
Hieronder een paar voorbeelden van dat soort samenwerkingen.

Campagne in opdracht van SBB

Opdrachtgever: SBB
Periode: 2021

SBB

Hartje coronacrisis werd ik door SBB gevraagd om te helpen bij een campagne om mbo-studenten en stagebedrijven aan elkaar te koppelen. Het probleem? Als mbo-student kon je allen afstuderen na een stage, maar die waren zo goed als onvindbaar door de maatregelen. En dus maakten we samen deze oproep met bijbehorende commercial voor landelijke radio en televisie.

Aankondiging naamsverandering voor Paddls

Opdrachtgever: Paddls
Periode: 2022

Paddls

In 2022 veranderde HeliView PMS haar naam naar Paddls. En voor die aankondiging spraken we af dat ik een idee zou bedenken om de bekendmaking van de nieuwe naam te vieren, ondanks het feit dat er geen mensen bij elkaar mochten komen vanwege de coronapandemie. De video waar we op uit zijn gekomen is een parodie op een programma als RTL Boulevard.

Videobewerking in opdracht van GuidInc. voor de GuidInc Awards

Opdrachtgever: GuidInc
Periode: 2021

GuidInc.

 

Jaarlijks rijkt GuidInc. awards uit aan films en series uit binnen- en buitenland. Tijdens elke awardshow is er ook ruimte voor humor of cabaret. Voor de editie van 2021 werd ik gevraagd om een bewerking te maken van een populaire serie. Voor een paar dagen toverde ik m'n woonkamer om tot de slaapvertrekken van de op dat moment populairste serie op Netflix: Squid Game.

Samenwerking?

Een samenwerking voor zo'n video is niet altijd makkelijk. Creatieve vrijheid en 'de betaler bepaalt' lijken namelijk best haaks op elkaar te staan. En toch moet ik zeggen dat alle opdrachten die ik op deze manier heb mogen doen van beide kanten zijn bevallen, en je kritische feedback over en weer de inhoud uiteindelijk alleen maar beter maakt.

Ook een keer verder praten over zo'n samenwerking? Dat kan, maar dan moet je op
een button klikken, en ik snap dat dat best spannend is.

  • TikTok
  • alt.text.label.Instagram
  • Threads
  • alt.text.label.YouTube
  • LinkedIn
  • AD_Logo_2020.svg
bottom of page